Hos Danilift A/S påtager vi os at udvikle specialløsninger, når kunden har et særligt behov. Det betyder, at vi på vores standardlifte enten kan tilføre særlige egenskaber eller simpelthen modificere dem.
Det forekommer ofte, at vi laver en standardløsning med specielle modifikationer og tilpasninger. Vi har særdeles stor ekspertise, når det kommer til hydraulik, elektriske løsninger, liftbomme og liftkonstruktioner, så her går vi meget langt for at opfylde de særlige ønsker, vores kunder har.
På denne side kan du læse om konkrete eksempler på, hvad en specialopbygning kan munde ud i.
Vi løfter også under jorden! Endnu et spændende projekt fra Danilift har i 2022 set dagens lys—eller måske rettere minens mørke. Denne enhed adskiller sig en del fra vores øvrige specialopbygninger, eftersom radarliften, der er givet navnet DFR600, ikke har en arbejdsplatform, som skal løfte personer. I stedet er liftens bom designet til at hæve og sænke to GSSI Ground Penetrating Radar-bokse. De har til formål at indsamle værdifuld data, der blandt andet bliver brugt til at finde mineraler, planlægge udvidelser af minen og til at opdage potentielle farer ved udvidelse.
DFR600 er desuden monteret på en Jeep Wrangler, hvilket også er et anderledes type køretøj, end de kassebiler og chassis, vi normalt beskæftiger os med.
Og så er den også særlig i den forstand, at den ligesom vores minelift P110V er blevet leveret som et samlesæt til kunden, så den kan transporteres ned i minen og samles der.
Vores virksomheds fokus er stadig oppe i luften, men vi har en idé om, at fremtiden måske kommer til at byde på flere underjordiske produkter fra Danilift.
Et elværk foretog en del dobbeltarbejde, som de gerne ville til livs. Når de var ude med deres lift og så et skævt gadelys, tog de kontakt til elværket derhjemme, som måtte sende en anden bil med andet personale for at rette gadelyset op.
Vi lavede derfor en speciallift til elværket, hvorpå vi monterede en hydraulisk opretningsenhed som underopbygning. Dermed kunne de øjeblikkeligt selv rette masterne op og på denne måde spare både tid og mandskab.
Vi har betjent Københavns Lufthavn med sakselifte, som er blevet monteret på lufthavnsbilerne. Her bliver de brugt til servicering af flyene samt diverse forefaldende arbejde.
Til en kunde i Norge har vi fremstillet en særlig tunnelinspektionsenhed. Her påmonterede vi i stedet for kurven en kabine med en lille kran.
På kranen er der monteret en borehammer og en luft-/vandspuleenhed. Operatøren kan styre køretøjet inde fra kabinen. Det vil sige, at føreren både kan køre frem og tilbage og dreje med køretøjet, samtidig med at han kan betjene alle liftens funktioner såvel som den lille kran og spuleenhed.
For at forstå hvor nyttig denne specialopbygning er, får du her en beskrivelse af, hvordan tunnelinspektionerne foregik før:
To mand blev løftet op til tunneltaget i en normal sakselift. De var udstyret med en jernstang, som de benyttede til at slå mod tunneltaget for at høre, om der var huller inde bag de ydre sten. Var stenene løse, faldt de selvfølgelig ned, hvilket udgjorde et ganske farligt arbejdsmiljø. Sådan foregik tunnelinspektioner, og sådan bliver de for øvrigt stadig foretaget i dag flere steder i Norge.
Danilifts specialopbygning har medført, at tunnelinspektionen kan foretages væsentligt hurtigere, mere ensartet og med et langt bedre arbejdsmiljø.
Står jeres virksomhed med en særlig udfordring foran sig, så tøv ikke med at kontakte os. Vi vil gøre alt hvad vi kan for at få netop jeres ønske til at gå i opfyldelse.